• Budapeszt, Szentendre, Esztergom, Visehrad - Eger

• 11.06.2024 06:53
      • Nasza wycieczka rozpoczęła się od zbiórki uczestników i wyjazdu w kierunku Budapesztu. Po drodze zatrzymaliśmy się w Egerze, gdzie spacerowaliśmy po starówce, podziwiając zabytkowe budynki, oraz obejrzeliśmy z zewnątrz imponującą Bazylikę. Po przyjeździe do Budapesztu, spotkaliśmy się z lokalnym przewodnikiem i udaliśmy się na Wzgórze Gellerta, gdzie zobaczyliśmy Cytadelę oraz Pomnik Wolności. Zwiedziliśmy także Wzgórze Zamkowe, królewską siedzibę od XIII wieku, oraz starówkę budzińską z Basztami Rybackimi. Następnie odwiedziliśmy neogotycki Kościół Macieja, przeszliśmy ulicą Vaci i spacerowaliśmy po Parku Miejskim, gdzie znajduje się Zamek Vajdahunyad. Zwieńczeniem dnia był rejs po Dunaju oraz obiadokolacja i nocleg w okolicach Budapesztu.

Kolejny dzień spędziliśmy w Szentendre, gdzie zwiedziliśmy starówkę, Kościół Św. Piotra i Pawła oraz Katedrę Serbską. Odwiedziliśmy również Muzeum Marcepana. Następnie udaliśmy się do Esztergom, aby zwiedzić największą na Węgrzech Bazylikę, miejsce koronacji Św. Stefana. Przejechaliśmy również do historycznego miasteczka Visehrad, gdzie zobaczyliśmy Zamek Wyszehradzki i weszliśmy na dziedziniec. Po zwiedzaniu zjedliśmy obiadokolację i wróciliśmy na nocleg w okolicach Budapesztu.

Następnego dnia zwiedziliśmy Plac Bohaterów z pomnikiem Millenium, spacerowaliśmy Aleją Andrassy i przechodziliśmy przez Most Łańcuchowy. Podziwialiśmy również z zewnątrz Budynek Parlamentu. Wieczorem odbyliśmy rejs po Dunaju, a dzień zakończył się obiadokolacją i noclegiem w okolicach Budapesztu.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Miszkolca, gdzie znajdują się baseny termalne w jaskiniach i grotach skalnych. Kąpaliśmy się w wodach termalnych o temperaturze 30°C, które spływały potokami ze skał, tworząc naturalne bicze wodne. Prawie 700 metrów podziemnych korytarzy zapewniło nam niecodzienne wrażenia z kąpieli w przepięknie oświetlonych grotach. Po tej wyjątkowej przygodzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski, kończąc wycieczkę wieczorem.

• Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

• Liceum Ogólnokształcące im. Jana Matejki w Wieliczce, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 18