• liczba odwiedzin: 498

• 08.10.2024 16:24
      • Deszczowe Węgry

Vac- Budapeszt- Szentendre- Esztergom

Matematycy z naszego Liceum, czyli klasy 2e i 1e, ruszyli na podbój Węgier w środowy poranek. Przez Słowację i północne Węgry dotarliśmy do Vac, miasta położonego nad Dunajem. Mieszkańcy Vac przy pomocy Polaków pokonali Austriaków podczas powstania węgierskiego 10 kwietnia 1849.
        Zobaczyliśmy Łuk triumfalny, Plac św. Trójcy, Katedra Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Michała Archanioła, przepiękny kamienny most nad potokiem Gombas. W Vacu kupiliśmy pierwsze pamiątki- kolorowe płaszcze przeciwdeszczowe.

W kolejnym dniu po śniadaniu – stolica Węgier – Budapeszt i jego najważniejsze zabytki. Pod opieką Ferenca, naszego przewodnika Węgra, który bardzo dobrze mówi po polsku zwiedziliśmy: Wzgórze Zamkowe, Basztę Rybacką, Kościół Koronacyjny, Zamek królewski, Parlament, Bazylikę św. Stefana, Halę Targowa, Operę, Plac Bohaterów. Budapeszt urzekł nas pomimo padającego deszczu, pamiątki
        z Vacu bardzo się przydały.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Szentendre, pierwsza wzmianka o tym mieście pochodzi
        z początku XI w. Krótki spacer w deszczu po barokowej i rokokowej starówce wąskimi, krętymi uliczkami i dalej do Esztergomu. Krótki postój w tym miasteczku na podziwianie Bazyliki pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Wojciecha, ostatnie zakupy pamiątek i ruszamy w kierunku Wieliczki. W trakcie całej wycieczki towarzyszył nam Dunaj, druga co do długości rzeka
        w Europie, który przepływa przez 10 państw europejskich.

• Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

• Liceum Ogólnokształcące im. Jana Matejki w Wieliczce, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 18